Keressen minket

Vadászat

Haszonjárműként tér vissza a Suzuki Jimny

Közzétéve:

Feltöltő:

TEREPJÁRÓ | Hol volt, hol nem volt, és most újra van. A tavaly eltűnt Suzuki Jimny most haszonjárműként támadt fel.

Szegény Jimny-vel csúnyán kibabrált a CO2 kibocsátási norma, így hiába őrültek meg érte az emberek attól a perctől kezdve, hogy az első kép megjelent róla, nem sokáig volt jelen az európai, illetve a hazai piacon. Pedig igény volt rá, hiába volt borsos az ára, és kellett rá sokat várni, mégis jól fogyott. Olyannyira, hogy a Suzuki szinte nem is tudott annyit gyártani belőle, amennyit felvett volna a piac. Ennek ellenére mégis le kellett vele állni, mert az 1,5-ös, szívó benzinmotorral magasra csúszott volna a modellpaletta CO2 kibocsátása, amit egy autógyártó sem engedhet meg magának, így tavaly el is búcsúzhattunk a Jimnytől. Most azonban visszatért, igaz nem személyautóként, hanem kis méretű haszonjárműként, mindössze két üléssel, ráccsal elválasztott raktérrel. De mégis itt van.

Külső

Semmi meglepetés nincs a kasztni formájában, az pont ugyanúgy néz ki, és méretre is akkora mint eddig volt. A negyedik generációs Jimny haszonjármű változata is 3480 mm hosszú, szélessége 1645 mm, magassága 1720 milliméter, tengelytávja pedig 2250 mm. Ahogy egy terepjárásra tenyésztett célgépnél megszokhattuk, a kockaforma autó legtöbb eleme sík, a szélvédő meredek, és a nagy tükrökből pompásan átlátható az autó bármely szeglete. Mert csak szeglete van neki. Csomagtartója japán szokás szerint oldalra nyílik, és mivel baloldali közlekedésre optimalizálták, nálunk az út jobboldalán párhuzamosan parkolva elég macerás lesz telerámolni a csomagtartóját.

Belső

Nincs változás az utastérben sem, ugyanazok a műszerek, ugyanazok a fekete, kemény, de cserébe egyszerűen takarítható műanyag felületek köszönnek vissza a haszonjármű kivitelben is, mint a személyautóban. A kisméretű kasztni ellenére a Jimny egyáltalán nem kicsi belül. Legalábbis a személyautó kivitel, de a berácsozott teherhordó már igényel némi kompromisszumot, legalábbis úgy 185 centitől felfelé. A kötelezően beépített rács miatt a vezetőülést – sem az anyósülést – nem lehet koppig hátratolni, illetve ha nagyon hátra tolnánk, akkor a háttámla áll nagyon meredeken, ami hosszabb úton már kényelmetlen is lehet. Kormánya csupán fel-le irányokban állítható, és az ablakemelők elhelyezkedését is meg kell szokni, ezek a kapcsolók a középkonzolra kerültek.

A rács mögött hiába keresnénk az amúgy szinte teljesen eltüntethető hátsó két ülést, azokat kiszerelték, illetve csak hűlt helyük van. Ettől valamivel nagyobb lett a csomagtartó mérete is, a 863 literes űr 33 literrel több, mint a személyautó változatban volt. A rács viszont tisztességes iparosmunka, nem zörög, nem zakatol, még rázósabb úton hajtva sem.

Technika

Motor csupán egyféle van a kínálatban, az 1.5 literes, négyhengeres, szívó benzines, ami 102 lóerős csúcsteljesítmény leadására képes, nyomatéka 130 Nm és ötfokozatú kézi váltóval szerepel az árlistában. Az alapból hátsókerék-hajtású Jimny-ben kapcsolható a négykerék-hajtás, 2H, 4H, és 2L lehetőségekkel, a nagyobb meredélyeket a felező segít leküzdeni.

A klasszikus felépítésű, létraalvázas, merev hidas terepjáró csavarrugóval kiegészítve elképesztő dolgokra képes, ha valaki beveszi vele magát a sűrűbe, amiben a remek – elöl 37, középen 28, hátul 49 fokos – terepszögek is segítenek. Reméljük, a jövőben akár valami modernebb, kisebb CO2 kibocsátású motor is kerülhet a Jimnybe és akkor újra meg lehet venni négyszemélyes változatban is.

Költségek

A Suzuki Jimny haszonjármű változatának listaára 7 500 000 forint – ez nettó 5 905 512 forint – de most éppen akciós, így már 7 000 000 forinttól – nettó 5 511 811 – is elhozható egy kétüléses Jimny. Aki további extrákkal növelné a vételárat, annak az a rossz hírünk, hogy csak metál- illetve gyöngyházfényre lehet költeni 150 ezret, illetve a kéttónusú fényezésre lehet még eltapsolni 220 ezer forintot.

Értékelés

Szeretetreméltó formájával, kategóriájában felülmúlhatatlan tereptudásával a Jimny nagyon különleges állatfaj. Aki divatból, szabadidőautó helyett venné, annak okozhat némi csalódást a szerényebb menetkomfort és végsebesség, de munkára, valóban nehéz terepen használva zseniális úti- illetve munkatárs is lehet belőle. Persze mókára, világot járni is befogató, hiszen két embernél úgysem fér el benne több, nagyobb, táborozáshoz szükséges felszerelésekkel, csomagokkal megrakva.

Röviden – Suzuki Jimny haszonjármű

Mi ez? A Suzuki 2018-ban, 20 év után mutatta be a Jimny legfrissebb generációját, ami most éppen csak haszonjárműként kapható
Mit tud? Lehetetlen nem szeretni, annyira cuki a Jimny, és terepen, valódi, nehéz terepen is ügyesen mozog
Mibe kerül? Nettó 5,9 milliótól indul az árlista, ami áfával 7,5 millió
Kinek jó? El nem tudom képzelni, milyen vállalkozáshoz kellhet egy teher Jimny, de oda biztos nagyon stílusos és komoly tudású autó
vezess.hu

Vadászat

Őrizzük Geges István emlékét!

10 éve hunyt el Geges István fegyvermester

Published

on

“Kevesen vagyunk itt, akiknek valamelyik fegyvere ne viselné magán Pisti keze nyomát, legyen az javítás, szerelék felrakás, vagy pusztán csak belövés…őrizzük az ujjlenyomatot emlékünkben és mindig jusson eszünkbe majd, ha célzásra emeljük a tust.”

Így búcsúztunk Tőle egykor, hiszen már 10 éve, hogy nincsen közöttünk Geges István a mindig vidám, a lősportot és a vadászatot szerető és tisztelő családfő, vadásztárs és barát.

Fotó: Dr. Kemenszky Péter – OMVK

Ilyenkor, ősszel szerveztük mindig a Somogyi Vadászok Lőbajnoksága versenyeket – amelynek dolgos házigazdája is volt Pista -,  és amely versenyek a Geges család messzeföldön híres vendégszeretetéről, a barátságról, az együtt eltöltött kellemes emlékektől, vidám napokról voltak híresek.

„Elmegy lassan a berek, az erdő,
el a nádas, a tél, a nyár,
a hegy, a völgy, a nappal s az éjjel,
a szememlátta egész határ…

Elmegy? De talán mégsem egészen,
Meglátom tán az örök vizen,
Hiszen a szépség maga az Isten!
Lelkemben ott lesz, hiszem, hiszem!”

(Fekete István: Búcsú)

Őrizzük Geges István emlékét!

Forrás: Dr. Kemenszky Péter – OMVK

Tovább olvasom

Vadászat

A bronzérmes kan

Révész Zsolt élménybeszámolója:

Published

on

Révész Zsolt, a Csíkvölgyi Wass Albert Vadásztársaság területén egyéni vadászaton vett részt. Élményeiről beszámolt lapunknak:

Fotó: Révész Zsolt – Csíkvölgyi Wass Albert Vadásztársaság – Agro Jager News

Hát röviden, kissé hihetetlen, ahogy történt. Kiültem a múlt héten a társaság egyik szórós lesére. Általában az autó kesztyűtartójába több doboz cigi is szokott lenni, de ez most nem így volt. 21 óra körül jöttem le a lesről és akkor szembesültem azzal, hogy nincs egy szál cigarettám sem. Akkor pakoltam és mentem a közeli városba vásárolni.

Fotó: Révész Zsolt – Csíkvölgyi Wass Albert Vadásztársaság – Agro Jager News

Ahogy visszaértem a területre, a földes út kezdete után, 50 méterre megálltam és gondoltam elszívok egy cigit, ott, ahol egy gazos rész van. Kiszálltam a kocsiból és még a cigarettát meg sem tudtam gyújtani, már kamerán láttam, hogy tőlem nem messze turkálgat. Hátsó ajtó kinyit, lőbot felállít. Belenézek a kamerába, még mindig ott van. Oké. Majd puska betölt.

Fotó: Révész Zsolt – Csíkvölgyi Wass Albert Vadásztársaság – Agro Jager News

Útjára engedtem a lövedéket. A kan súlya, megközelítőleg 180 kilogramm lehetett. A hatósági bírálat bronzéremmel jutalmazta a trófeát.

Írta és fényképezte: Révész Zsolt

 

Agro Jager News

Hirdessen az Agro Jageren, Magyarország legnagyobb és legrégebbi vadászati portálján!
marketing@agrojager.hu
+36 70 330 91 31

Tovább olvasom

Vadászat

Vadászjegyváltás – megszűnik az Ügyfélkapu!

Az OMVK cikket közölt a vadászjegyváltásról

Published

on

Az Országgyűlés a 2023. évi CIII törvény keretében elfogadta a digitális állampolgársági programot, amelynek elsődleges törekvése az állami szolgáltatások digitális térbe való költöztetése. A Vadászkamara online térben intézhető hatósági ügyeit is közvetlen befolyásolja a kormányzati rendszereket érintő változás.

Fotó: Agro Jager News

Megszűnik az Ügyfélkapu, amely jelenleg az online vadászjegy érvényesítést és a vadászati engedély igényléséhez szükséges bejelentkezési felületet is biztosítja. A rendszert pont a vadászjegy érvényesítési dömping kezdetével, 2025. január 16-án vezetik ki, és ideiglenesen az Ügyfélkapu+ lesz használható helyette, de az is csak 2025. december 31-ig. Az Ügyfélkapu+ lényegében a kétlépcsős azonosítás bevezetése, ami a felületekre történő bejelentkezéshez egy megerősítést (QR-kód beolvasását vagy egy generált 6 jegyű kódot) kér az általunk választott háromféle hitelesítő alkalmazáson keresztül. Ennek beállítása csupán pár percet vesz igénybe, a felhasználó egy videóból is segítséget kaphat, amely elérhető ide kattintva.

A másik azonosítási lehetőség a Digitális Állampolgárság (DÁP) mobilalkalmazás, a jövőben kizárólag ezt az azonosítási módot tudjuk majd igénybe venni. Ez egy jóval összetettebb szolgáltatáscsomagot kínál, amelynek csupán egy eleme az e-azonosítás.

Az eSzemélyi igazolvánnyal rendelkezők kényelmesen, az applikáción keresztül is tudnak regisztrálni abban az esetben, ha az igazolványuk a személyigazolvány PIN kódjával aktiválásra került. Azok, akik 2021. június 23-a előtt kiállított okmánnyal rendelkeznek, a regisztrációt Kormányablakon keresztül tudják megtenni. Az ügyintézéshez külön ügymenetet biztosítanak: ha előzetesen letöltöttük az alkalmazást, az ügyintéző által kinyomtatott QR-kódot beolvasva tudjuk azonosítani magunkat a rendszerben, tehát maga az ügyintézés csak néhány percet vesz igénybe.

Az állami alkalmazás segítségével történő bejelentkezés során csupán QR-kód beolvasására van szükség, vagyis nem kell minden alkalommal megadnunk a felhasználónevünket és a jelszavunkat, majd pedig a külön applikációban generált hitelesítő kódot, mint az Ügyfélkapu+ esetében.

Jó tudni: egy mobileszköz csak egy profilt tud kezelni, és a DÁP mobilalkalmazást sem tudja az összes mobiltelefon használni (technikai feltételeknek megfelelő okos készülék kell hozzá). Érdemes tehát elsősorban a DÁP mobilapplikációt preferálni, hiszen hosszútávon az azonosítás ezen keresztül fog történni, és a bejelentkezés folyamata is egyszerűbb, mint az ideiglenes Ügyfélkapu+ esetében.

Az egyéb igénybe vehető szolgáltatásokról érdemes bővebben tájékozódni, azonban kiemelten fontos, hogy az új azonosítást a vadászoknak minél hamarabb célszerű megtenni annak érdekében, hogy a Vadászkamara által biztosított ügymenetek gördülékenységét – így elsősorban január 17-étől a vadászjegy érvényesítését – a kormányzati azonosítási szolgáltatások változása ne akassza meg.

Forrás: OMVK

Agro Jager News

Hirdessen az Agro Jageren, Magyarország legnagyobb és legrégebbi vadászati portálján!
marketing@agrojager.hu
+36 70 330 91 31

Tovább olvasom