Keressen minket

Baráti találkozó Ohaton

Közzétéve:

Print Friendly, PDF & Email

Pintye Róbert, a Bad Cat Fishing Team tagja baráti meghívásnak eleget téve feleségével Hortobágyon harcsákra horgászott. Élményeiről beszámolt lapunknak:

A napokban rendeztek egy baráti harcsafogó találkozót az Ohati horgászparadicsomban. Ahova meghívást kaptunk a feleségemmel, az ongai harcsafogó kupákról már jól ismert, Szabó Jánostól és családjától. Velük, az ott töltött első versenyünk óta, szoros barátságot ápolunk. Két éve indultam először az általuk rendezett versenyeken és teljes magával ragadott.

Fotó: Pintye Róbert – Bad Cat Fishing Team  – AJN

Nagyon családias a légkör és szinte el is felejti a horgász, hogy egy versenyen van. Maga a bányató egy igazi vadregényes és nem könnyű pálya a harcsavadászok számára, ami még izgalmasabbá teszi. Idén sikerült elhoznunk az első helyet és a dobogó legfelső fokárá állni. Természetesen elfogadtam a meghívást és már tűkön ülve vártuk ezt a néhány napot. Előtte pontosítottunk még néhány fontos dolog tekintetében, de végül minden a helyére került.

Eljött a nagy nap. János barátommal megbeszéltünk egy találkozópontot, majd onnan együtt folytattuk az utunkat. Délelőtti órákban már ott is voltunk. Rövid bemutatkozás után következett egy szektorhúzás! Mi a 3-s szektort húztuk, ami a visszatérő horgászok szerint egy egész jó kis hely. Ezen felbuzdulva elindultunk a táborhelyünk felé. Egy egész jó kis küzdőtér tárult elénk. Első körben az általunk hozott csalihalakat helyeztük biztonságba, mivel rajtuk múlt ez a néhány nap. Aztán nekifogtunk a táborhelyünk kialakításának. Jobb csalihal reményében közben bevetettem egy finom szerelékes horgászbotot.

Míg alakult a táborhelyünk, sikerül néhány szebb dévért fognom, 1-1.5kg súlyúakat.. Ahogy minden a helyére került, rövid tanakodás után elkezdtük a készségeinket a helyükre juttatni. Még fényváltás előtt sikerült mindent a megbeszélt helyükre behelyeznünk. Ahogy besötétedett, iszonyat táplálkozásba kezdtek a harcsák. De sajnos egy rontott kapáson kívül nem volt értékelhető halunk.. Reggel újabb tanácskozás és feltérképezés után, néhány botot új helyre helyeztünk, más módszerekkel. A víz átlagmélysége nem túl nagy, így már egy kisebb eltérés az átlagmélységtől eredményhez vezethet.. Ez így volt most is.. Jani barátommal, tőlünk jobbra, egy fahíd lábainál, az átlagmélységtől majd egy 1,5 méterrel, mélyebb gödrött találtunk, amiben szebb halat sejtettünk. Nem sokáig haboztunk és az egyik készségem odahelyeztem, spanolós módszerrel, fél vízen, dupla hallal.. Eljött az éjszaka, amit már nagyon vártunk. Az első hal Jani barátomnál jelentkezett, egy 13-14 kg harcsa formájában. Aztán nekem volt egy kapásom a nagy halas készségemre, amin 1,5 kg dévér volt a csali, de sajnos elmaradt..pedig nagyon jó halnak tűnt..

Az estét sajnos ennyivel sikerült megúsznunk. Reggel újabb tanácskozásba kezdtünk és elindultunk lefrissíteni a készségeket.. Már a parttól lehetünk egy pár méterre, amikor iszonyatos kapás lettünk figyelmesek. Végre gazdára talált a gödörben elhelyezett csalim! Feleségem gyorsan lereagálta a dolgot és bevágott a halnak. Már a csónakból látva jó halnak tűnt .

Nem volt kérdés, hogy csónakbol folytatom a fárasztást, mivel ott volt a fahíd és nagyon valószínűnek tartottam, hogy át akar majd menni a lábai között.. Ami így is lett. Mire a hal közelébe értünk, már két hídlábon is keresztül ment. Rövid ügyeskedés után sikerült átvennem az irányítást és távol tartani a menedéket nyújtó híd lábaitól a giga bajszost! Azután következett még egy néhány perces harc, de sikerült csónakba emelnem a tó egyik öreg srácát. Hamar a partra sietünk vele, néhány fotó és mérés után visszaadtuk a tónak az öreg harcost.

A súlyát nem mértük, mivel nem akartuk sokáig vízen kívül tartani, de a hossza 220 cm volt. Hosszához képest igen vastag és jó súlyban lévő hal volt. Igazi csapat munka volt. A többiek segítsége nélkül nem valószínű, hogy sikerült volna. Nagyon jól éreztük magunkat ebben a pár napban. Nagyon hálásak vagyunk János barátomnak és a családjának a meghívásért. Sajnos az őszi ongai harcsafogó kupán nem tudok részt venni, de tavasszal ott leszek és megpróbálok újra a dobogó legfelső fokárá felállni. Addig is kívánok sok sikert minden csapatnak a versenyen!

Írta és fényképezte: Pintye Róbert

További részletek a Bad Cat Fishing Team-ről itt érhető el

Van egy jó története, egy szép fogása?
Küldje el az info@agrojager.hu címre

Svájci kalandok 2. rész

Print Friendly, PDF & Email

Szabó Ábel és Tóth Anna Édua Svájcban horgásztak. Célzottan pergettek az alpesi országban, ahol rendkívül eredményesek voltak. Élményeikről beszámoltak lapunknak:

Fotó: Szabó Ábel – AJN

A következő svájci pecára egy barátnős-piknikes program keretein belül került sor. Anna korábban nem próbálta a pergetést, de szerencsémre érdekelte ez a műfaj, szóval nagy reményeket fűztem az első közös pecához. Egy pillanat alatt kapta ki a kezemből a pergető felszerelésem és egész hamar belejött a pontos dobásokba. Az első rontott felszíni kapás pláne izgalmassá tette a dobálást. Következő kapását már sikerült halra váltania és egy 40 cm feletti domolykóval pózolhatott. (Bár én is ilyen hallal kezdtem volna a pergetést…)😅 Egy zubogó alatti részen, a csalicserét követően, ismét halat fárasztott, de gyanús volt nekem, hogy ez nem domolykó lesz…

Mindkettőnk meglepetésére egy sebes pisztrángot meríthettem. A helyiek elmondása szerint olyan ritka ebben a folyóban a pisztráng, mint a fehér holló, így kiváltképp felértékelődött ez a fogás. A pisztráng után a következő párbeszéd játszódott le:

-Milyen hal van még ebben a folyóban? – kérdezte Anna.

-Márna – mondtam én

Akkor fogjunk márnát! – kaptam a választ.

Pergetve azért ez nem a legegyszerűbb mutatvány, ezért ekkor már én próbáltam a kicsi gumicsalit megfelelően görgetni márna reményében. Ellesve a technikát, Anna is rápróbált olykor-olykor, de nem akarták a márnák az igazságot. Már elkezdett szürkülni, egyre hidegebb lett, jöttek a szúnyogok, fel is vetettem a hazamenetel lehetőségét, de a kisasszony minden áron maradni akart.

Fotó: Szabó Ábel – AJN

Legjobb tudásom szerint kerestem az épp vízfelszínen forgó márnákat és nagy nehezen sikerült is egyet kapásra bírni. A kapást követően egyből Anna kezébe adtam a botot, mert tudtam, hogy 7 grammos bottal egy szebb márna kivétele igen nagy élmény. Ügyes fárasztás végén sikerült megmerítenem ezt az arany színezetű halat. Volt ám ujjongás rendesen🤩 A fogások öröméből ítélve azt gondolom, hogy nem ez volt az utolsó közös pecánk…👀

Írta és fényképezte: Szabó Ábel

Horgászat

Egymással versengve gyérítették a busákat Neszmélynél

Print Friendly, PDF & Email

Busafogó versenyt szerveztek a Komárom-Esztergom vármegyei Horgászegyesületek Szövetség területén

Print Friendly, PDF & Email

A túlszaporodott, nem őshonos busaállomány gyérítésére első alkalommal szerevezett versenyt a Komárom-Esztergom vármegyei Horgászegyesületek Szövetsége (KEMHESZ). A 650 kilós fogás kétharmadát értékesítették, a bevételt őshonos halak telepítésére fordítják – mondta el a szövetség szakmai igazgatója. Schmidt-Kovács Bence tájékoztatása szerint a gyérítés sportszerűen, nem hálóval, hanem horoggal történt.

Fotó: Komárom-Esztergom Vármegyei Horgászegyesületek Szövetsége

A beavatkozáshoz és a kifogott halak értékesítéséhez megszerezték a szükséges hatóságok engedélyét. A 26 órás, páros versenyen való indulást 17 csapat vállalta, összesen 650 kilogrammot fogtak ki a Duna neszmélyi mellékágából. A verseny győztesei: I. Pierer Márk Máté-Pierer Erik László (107 kg), II. Takács József-Kovács Zsuzsanna (70 kg), III. Tóth Péter – Tóthné Molnár Mária). A halak tömeges elszaporodását mutatja, hogy régen egy 8-9 kilós példányt fogtak, most pedig a kifogott 130 példány átlagsúlya öt kilogramm körül alakult.

A szakmai igazgató hozzátette, a busa a 24-25 fokos vízben szaporodik, és a felmelegedés miatt egyre kedvezőbb számára a hazai környezet. Mivel planktonevő, a túlszaporodott egyedek „kieszik” a vízből az őshonos halak táplálékát és csökkentik azok polulációját. A vízkezelőknek foglalkozni kell a problémával, mert busa egyre súlyosabb károkat okoz a hazai élővizekben.

Forrás: Komárom-Esztergom Vármegyei Horgászegyesületek Szövetsége

700 milliárd forintból erősödhet a hazai halmarketing

A KAVOSZ cikket közölt a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program Pluszról:

Print Friendly, PDF & Email

Elindult a „Halmarketing” (MAHOP Plusz-2.6.1-2024) felhívás tervezetének társadalmi egyeztetése – jelentette be a kormány a hivatalos pályázati portálon.

Fotó: KAVOSZ

A Magyar Halgazdálkodási Operatív Program Plusz programjába tartozó felhívás keretösszege 700 354 227 forint; a forrást az Európai Tengerügyi, Halászati és Akvakultúra-alap és Magyarország költségvetése társfinanszírozásban biztosítja.

A kiemelt eljárásrendben támogatási kérelmet az Agrármarketing Centrum Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság nyújthat be, az itt elérhető felhívástervezet szerint 2024. szeptember 8-tól. (A projekt fizikai befejezésének határideje: 2029. december 31.)

A támogatható tevékenységek:

• Nemzeti kommunikációs és promóciós kampányok lebonyolítása, amelyek célja, hogy a nyilvánosság körében ismertebbé tegyék a fenntartható akvakultúra-termékeket.
  • A halfogyasztás ösztönzésének korszerűsítése, a bővülő piaci adatbázis (pl. EUMOFA) hasznosítása, új módszerek alkalmazása.
  • Új típusú halmarketing program kidolgozása.
  • Az akvakultúra társadalmi elismerésének („social licence”), illetve az ágazat társadalmi elfogadottságának támogatása.
  • A termelés és a piacok átláthatóságához való hozzájárulás, valamint piackutatások lebonyolításának és új piacok felkutatásának támogatása.