„Alma, a természet oltalma” – ezzel a szlogennel szeretné a fogyasztásösztönző kampány a vásárlók figyelmét felhívni arra, hogy a jó minőségű étkezési almafajtákat rendszeresen fogyasszák és az almafogyasztás váljon a családok napi étkezésének részévé. Emellett a kampány bemutatja az alma pozitív élettani hatásait, hiszen az alma nagyban javítja az általános egészségügyi állapotot, erősíti az immunrendszert és mérsékli a fáradékonyságot.
Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkára kiemelte, hogy a kampány legfontosabb célja az emberek figyelmének felhívása a jó minőségű, egészséges, magyar termékek fogyasztására. A gazdák a tavaszi járványhelyzetben is bebizonyították, hogy el tudják látni az országot élelemmel, ezért fontos, hogy a vásárlók az ízletes, zamatos, nem több ezer kilométerről érkező árut válasszák, ezzel is támogatva a magyar családok boldogulását és a gazdasági növekedést. Ráadásul a mostani járványhelyzetben nem lehet eléggé hangsúlyozni az alma egészséges élettani és betegségmegelőző hatásait, hiszen ahogy a régi magyar közmondás tartja: “napi egy alma – az orvost távol tartja”.
Az AMC ügyvezetője, Ondré Péter kiemelte, hogy a kampánnyal az étkezési alma iránti keresletet szeretnék növelni. Az alma szinte egész évben kapható, nagy mennyiségben áll rendelkezésre és a többi gyümölcsfajhoz képest tízszer annyi ideig tárolható. Kitért arra is, hogy a december végéig tartó kampány kiemelt két hetes időszaka alatt imázsfilm, rádió-, televízió, online-, és közösségi média hirdetésekkel kampányol az AMC, valamint december végéig számos kóstoltatáson találkozhatnak az ”Alma, a természet oltalma” szlogent viselő promóció üzeneteivel, és ismerhetik meg az alma jótékony hatásait, kezdve az immunerősítéstől a kiváló koleszterincsökkentő és fogyókúrába is hatásos vitamin és ásványianyagtartalommal.
A promóció sajtótájékoztatóján Karsay Ferenc, Budafok-Tétény polgármestere így fogalmazott: Egyre többen, így magam is keresem azt, ami nem mesterséges, ami nem instant, vagy hamis. A piac egy olyan hely, ahol az igazit találhatjuk. És nemcsak a szabadföldi paradicsomra, vagy a néhány órával ezelőtt a fáról szakított almára gondolok, hanem az emberi kapcsolatokra is.
Németh Zsolt, országgyűlési képviselő kifejtette: „A magyar alma fogyasztását népszerűsíti az agrárminisztérium a Szomszédok Piacán. A piac kettős előnye közösségünk számára, hogy a budafokiak minőségi magyar áruval és személyesen egymással is találkozhatnak. Aki magyar almát vesz, az nemcsak minőségit vesz, hanem támogatja a magyar termelőket is – erősíti a magyar közösséget a Nemzeti Összetartozás évében. Hozzáteszem, hogy az öntudatos vásárlás már a reformkorban védte a hazai termékeket, termelőket, piacot az Országos Védegylet ernyője alatt. Vegyél, fogyassz hazait!”
A sajtótájékoztató részeként lehetőség volt a piac környékén járó lakosoknak megkóstolni a különböző almafajtákat, amely nagy sikernek örvendett. A kampányról a legfrissebb információkat az Agrármarketing Centrum honlapján is megtalálhatják az érdeklődők, a https://www.amc.hu/almakampany/ oldalon.
Forrás: AMC