Keressen minket

Vadászat

A módosult Vadászati törvény legfontosabb változásai

Közzétéve:

Feltöltő:

Miként közismert, mintegy három és fél évvel ezelőtt az Országos Magyar Vadászkamara és az Országos Magyar Vadászati Védegylet kezdeményezte, az elmúlt időszak gyakorlati tapasztalatait figyelembe véve, a Vtv. módosítását. A több mint másfél évig tartó, és több menetben lefolytatott egyeztetések eredményeként részletes javaslatot nyújtottunk be a minisztériumhoz a módosítás vonatkozásában.

nimrod_internetkepA minisztérium szakmai főosztályai ezt követően elkészítették a vadászati törvény koncepcióját, melyet társadalmi vitára bocsátottak. A koncepció a Vtv. módosításának sarokpontjait tartalmazta. Az érintettek véleménye alapján, számos egyeztetést követően, elkészítették a módosítási javaslatot, amelyet 2015 októberében benyújtották az Országgyűléshez. Az Országgyűlés 2015. november közepén fogadta el a Vtv. módosításáról szóló 2015. évi CLXXXIII. törvényt, mely a Magyar Közlöny november 26-i, 182. számában jelent meg. A Magyar közlönyben a módosítás 23 oldal terjedelmű, jelen írásomban nyilván csak arra van mód, hogy a leglényegesebb változásokra felhívjam a figyelmet. A törvényben megfogalmazott részletkérdésekre a végrehajtási rendelet szükséges módosítása ad majd választ, amely a jelen cikk megírásakor még nem készült el.

A jelen tájékoztatómban pontokba foglalva térek ki a leglényegesebb változásokra.

1. Mint közismert, a jelenlegi vadgazdálkodási üzemtervi időszak 2017. február utolsó napjával megszűnik. Ez idáig a vadászterületek tervezett határvonalára a Vtv. 12. § (1) b) pontja alapján a földtulajdonosi gyűlések tettek javaslatot. Ezzel szakítva, a módosítás a vadászati hatóság részére biztosítja a vadászterület határvonalának kijelölését a következők szerint:

a) A hatóság a hatályos vadgazdálkodási üzemtervi ciklus utolsó vadászati évének (2016) március 31. napjáig a vadászterület határára vonatkozó ajánlást tesz közzé. Az ajánlás megfogalmazásánál a meglévő vadászterületi határokra és a kialakítandó vadgazdálkodási tájegység határaira is tekintettel van, ugyanakkor figyelembe veszi az adott területen lévő vadállomány élőhelyét is.

b) Az ajánlást a hatóság a hirdetőtábláján, valamint honlapján legalább 30 napra, hirdetmény formájában közzéteszi, egyúttal kezdeményezi minden érintett település önkormányzatának hirdetőtábláján történő megjelenését is, amelyet szintén legalább 30 napra közzé kell tenni.

c) Az ajánlásban megjelölt területhatáron belüli földtulajdonosok 2015. május 15-ig módosító javaslatot nyújthatnak be a hatósághoz, amely vagy a vadászterület határaival kapcsolatos ajánlásra vonatkozik, vagy új vadászterület kialakítását is célozhatja.

A módosító javaslatot akkor lehet benyújtani, ha legalább 300 ha egybefüggő vadászterületnek minősülő területre vonatkozik, és a javaslatban szereplő határvonal egyértelműen azonosítható, tartós és nyomon követhető. Nagyon lényeges, hogy a „legalább 300 ha egybefüggő vadászterületnek minősülő terület” legfeljebb 1/3-a más, nem a módosító javaslatot benyújtó földtulajdonosok tulajdonában is lehet.

d) A hatóság a módosító javaslat befogadásáról – amennyiben azt érvényes javaslatnak minősíti – 10 napon belül végzéssel dönt. Amennyiben nem érkezik érvényes módosító javaslat, akkor a hatóság hivatalból megállapítja a vadászterület határát.

e) A tíz évvel ezelőtti tapasztalatok alapján elképzelhető, hogy az érvényes módosító javaslatok szomszédos vadászterületek átfedésére irányulnak (egymás területére rajzolnak a javaslat készítői). Ebben az esetben a hatóság július 15-ig egyeztetést hív össze a javaslatokat benyújtó földtulajdonosok közös képviselőjének részvételével, az átfedésben lévő területrészre. Ha a felek között születik egyezség, ezt hatósági határozatba foglalja, egyezség hiányában viszont a vadászterület határát hivatalból állapítja meg.

f) A hatóság által a vadászterület határára vonatkozó határozatát közzéteszi, a határozat jogerőre emelkedését követően hívható össze a megállapított vadászterület tulajdonosi közösségének első gyűlése, mely összehívást hirdetmény útján a földtulajdonosok 1/5-e kezdeményezheti.

2. A fenti 1. pontban foglaltakat követően tehát a földtulajdonosi közösség gyűlésén a megjelent földtulajdonosok

  • a képviselet formájáról, a képviselő személyéről;
  • a vadászati jog gyakorlásának módjáról, feltételeiről

dönthetnek a tulajdonukban álló földterület – ideértve a medret is – aránya szerint számított szavazattöbbséggel.

A földtulajdonosi gyűlésen, a vadászterületen belül földtulajdonnal rendelkező bármelyik földtulajdonos vagy hiteles magánokiratban foglalt meghatalmazottja megjelenhet, szavazati jogával élhet. A távollevők helyett tehát – ha nincs érvényes meghatalmazás – sem a jegyző, sem más szavazati jogot nem gyakorolhat.

3. A módosítás megállapítja, hogy a tulajdonosi közösség képviselője természetes és jogi személy is lehet. Kimondja ugyanakkor, hogy nem lehet képviselő, aki

  • büntetett előéletű;
  • ilyen tevékenység folytatását kizáró, foglalkozástól eltiltás hatálya alatt áll;
  • a képviselői tevékenységével összefüggésben keletkezett, jogerősen megállapított fizetési kötelezettségének nem tett eleget.

Új rendelkezés továbbá az is, hogy nem lehet a tulajdonosi közösség képviselője az a személy sem, aki annál a vadászatra jogosultnál tölt be vezető tisztséget, amellyel a közösség a vadászterület vadászati jogára haszonbérleti szerződést köt.

4. Lényeges változás, hogy 2017. március 1-jétől kizárólag a Vtv. 16. § (1) bekezdésében meghatározott szervezetek jogosultak vadászati jogot gyakorolni, és kizárólag haszonbérleti szerződés útján. Megszűnik tehát a jelenlegi azon gyakorlat, hogy a földtulajdonosok jogi személyiség nélküli földtulajdonosi vadászati közösséget alakítva gyakorolhatnak vadászati jogot. Természetesen a földtulajdonosokat a vadászati jog gyakorlásától elzárni nem lehet, azonban amennyiben vadászati tevékenységet kívánnak folytatni, úgy kötelesek olyan szervezetet létrehozni, amelyet a Vtv. 16. § (1) bekezdésében rögzít, és amely szervezetet az illetékes bíróság nyilvántartásba veszi, felette az ügyészség törvényességi jogkört gyakorol.

5. A vadászterületekről érkezett panaszokban visszatérő momentum volt, hogy előfordult, hogy a közös képviselő nem tett eleget évente a földtulajdonosi gyűlés összehívási kötelezettségének, illetve ilyen gyűlés hiányában nem számolt el évente a földtulajdonosoknak a bevételekről. A módosítás értelmében a képviselő évente legalább egy alkalommal össze kell, hogy hívja a gyűlést. Amennyiben e kötelességének nem tesz eleget, úgy a vadászterület összes tulajdonosának tulajdoni hányada arányában számított 1/5-e (20%) kezdeményezheti hirdetmény útján a gyűlés összehívását. A hirdetményt a gyűlést megelőzően, legalább 30 nappal kell közzétenni.

6. A vadászterület minimális nagysága továbbra is 3000 ha maradt.

7. Hatályban maradt a Vtv. 16. § (4) bekezdése, mely szerint a vadászterület ismételt haszonbérbe adása esetén a korábbi haszonbérlőt, a törvény alapján, előhaszonbérleti jog illeti meg. Ezt a rendelkezést azonban a módosítás 108. §-a korlátozta azzal, hogy újonnan kialakított vadászterület tulajdonosi közössége a vadászterület kialakítását követő első tulajdonosi gyűlésén dönthet az előhaszonbérleti jog gyakorlásának kizárásáról. Miután ez nagyon súlyos döntés, ezért – szemben az egyéb földtulajdonosi gyűléseken hozott határozatokkal, amelyeket a jelenlévők általában egyszerű szótöbbséggel hozhatnak meg – a kizárásról szóló döntéshez a teljes vadászterület földtulajdonosai tulajdonában álló földterület tulajdoni hányada arányában számított szavazattöbbség szükséges. Tehát ez esetben a teljes vadászterületet mint 100%-ot kell figyelembe venni, és a kizárás eldöntéséhez legalább az 50%-ot meghaladó földtulajdonosnak, vagy azok képviselőjének kell a szavazattöbbsége. Amennyiben a tulajdonosi közösség jogszerűen döntött az előhaszonbérleti jog kizárásáról, úgy egyidejűleg dönthetnek az új haszonbérlő személyéről is.

8. A módosítás új fogalomként tartalmazza a tájegységi vadgazdálkodási terv és a tájegységi fővadász meghatározását.

a) A tájegységi vadgazdálkodási terv a törvényben foglalt célok megvalósítását szolgáló, 20 évre szóló, hosszú távú vadgazdálkodási előírás. A minisztérium jóváhagyásával alakítják ki a tájegységeket, ami a megyei beosztáson belül, kisebb területi egységeket jelent – jelenlegi tudomásom szerint az ország területén 52 tájegységet határoznak meg. A törvény a 43. § (1) bekezdésében meghatározza a tájegységi vadgazdálkodási terv pontos tartalmát, amit helyhiány miatt itt nem részletezek. A tájegységi vadgazdálkodási terv mellett fennmarad a vadgazdálkodási üzemterv és az éves vadgazdálkodási terv is. Az üzemtervet és az annak megfelelő szakszerű vadgazdálkodást a vadászati hatóság kérelemre, vagy hivatalból, de legalább 7 évente köteles felülvizsgálni, és szükség esetén dönt az üzemterv módosításáról. A vadászatra jogosult a tájegységi vadgazdálkodási terv hatálybalépésétől számított 6 hónapon belül kell, hogy elkészítse az üzemtervet, melyet jóváhagyásra be kell nyújtani a hatósághoz. Az éves vadgazdálkodási terv lényegileg hasonló a jelenlegi ilyen tervhez, amelyet a jogosult az üzemterv alapján köteles elkészíteni, és azt legkésőbb a tárgyév február hónapjának 15. napjáig a vadászati hatósághoz benyújtani.

b) A tájegységi fővadász a minisztérium állományában van, a fenntartható és szakszerű vadgazdálkodással és vadvédelemmel összefüggő feladatokat lát el. E feladatokat a módosított törvény 93. §-a sorolja fel két csoportra bontva, úgymint szakirányítási és külön szaktanácsadási feladatköröket megjelölve. A szakirányítási feladatkörökben a jogszabály a 93. § (2) bekezdésében 11 feladatot, a szaktanácsadási feladatkörben pedig, a 93. § (3) bekezdésében 7 feladatkört állapít meg. Helyhiány miatt ezeket nem másolom ki a jogszabályból, összesítve azonban az állapítható meg, hogy a tájegységi fővadász feladatai elsősorban ellenőrzési, illetve tanácsadási feladatok a vadászatra jogosultak részére.

9. A vadászati jog haszonbérletére kötött szerződést határozott időre, az üzemterv időtartamára, legfeljebb azonban 2037. február 28-ig lehet megkötni.

10. A haszonbérbeadó joggal rendelkező földtulajdonosok érdekeit és védelmét figyelembe véve, a módosítás előírja, hogy a haszonbérlő a haszonbérleti díj 90%-ának megfelelő előleget a vadászati év kezdetét megelőző év december 1-jéig köteles megfizetni a földtulajdonosi képviselőnek. Amennyiben e kötelezettségének nem tesz eleget, a képviselő a fizetés elmaradásáról december 31-ig köteles értesíteni a hatóságot, amely ilyenkor felszólítja a jogosultat az előleg megfizetésére. Amennyiben a haszonbérlő mint jogosult az előleget a vadászati év kezdetét megelőző február hónap utolsó napjáig, a felszólítás ellenére sem fizeti meg, a hatóság a nyilvántartásból törli a jogosultat. A 90%-os előleg megfizetését követően, a 10%-os haszonbérletidíj-hátralékot a jogosult április hónap utolsó napjáig köteles megfizetni.

A fentiekben írt rendelkezések kötelezőek, azoktól a haszonbérleti szerződésben eltérni nem lehet.

11. A földtulajdonosok (földhasználók) érdekében szintén új rendelkezés, hogy a vadászatra jogosult a vadkárért fizetendő kártérítés fedezetének biztosítása érdekében, elkülönített számlán, pénzügyi alapot (vadkáralap) köteles létrehozni. Ebbe az alapba a vadászati év november 1-jének napjáig köteles az adott vadászati évet megelőző vadászati évben vadkárért kifizetett kártérítés mértékének megfelelő összeget befizetni, és a befizetésének igazolását a hatóság részére november 15-ig megküldeni. Ebből a vadkáralapból a jogosult kizárólag teljes bizonyító erejű magánokiratba vagy közokiratba foglalt egyezséggel vagy jogerős bírósági ítélettel megállapított vadkár megtérítése érdekében teljesíthet csak kifizetéseket. A vadkáralapot első alkalommal 2018. november 1-jével kell képezni.

A hatóság a jogosultat törli a nyilvántartásból, ha

a) a vadkáralap törvény szerinti képzését nem igazolja, vagy
b) a teljes bizonyító erejű magánokiratba vagy közokiratba foglalt egyezséggel vagy jogerős bírósági ítélettel megállapított kártérítési kötelezettségének nem tesz eleget.

Amennyiben az elkülönített vadkáralap nem fedezi a bekövetkezett és kifizetendő vadkárt, ebben az esetben a vadászatra jogosult a többletkár összegét is köteles megfizetni.

12. A módosított törvény a vadkár megállapításával, annak felmérésével, a földtulajdonosok és a vadászatra jogosult kötelezettségeivel kapcsolatban új, a jelenlegi helyzethez képest kedvezőbb rendelkezéseket állapít meg. Összefoglalóan rögzíthető, hogy a rendelkezések a földtulajdonosok és a vadászatra jogosultak számára olyan együttműködési kötelezettséget írnak elő, ami reményt nyújthat a vadkár mértékének csökkenéséhez. Amennyiben bármelyik fél a törvényben írt kötelezettségét – legyen az akár a másik fél értesítése, akár a kár megelőzésével, csökkentésével kapcsolatos kötelezettségek – nem teljesíti, úgy a bekövetkezett vadkár az ő terhére esik. Itt is hivatkoznék arra, hogy a végrehajtás részletkérdéseit tartalmazó – és jelen cikk megírásakor nem ismert tartalmú – végrehajtási rendelethez remélhetőleg mellékletként csatolva lesz a mező- és erdőgazdasági kár felmérésének protokollja, annak érdekében, hogy a vadkár felmérése az egész ország területén objektív, korrekt eljárási szabályok mellett állapítson meg a valóságnak megfelelő értékeket.

13. A törvény értelmében a vadászatra jogosult vadászterületenként legalább egy hivatásos vadászt köteles alkalmazni. A 4000 hektárt meghaladó vadászterület esetében, minden megkezdett 4000 ha után pedig újabb egy hivatásos vadász alkalmazása kötelező. A hivatásos vadász tevékenységét munkaviszonyban és teljes napi munkaidőben kell, hogy végezze. Az általános teljes napi munkaidőnél rövidebb teljes napi munkaidőben, illetve részmunkaidőben a hivatásos vadász a tevékenységét nem végezheti. Ez alól kivétel, hogy a hivatásos vadász tevékenységét elláthatja természetvédelmi őr vagy az erdészeti szakszemélyzet tagja, ha tevékenységük működési területe 80%-ban megegyezik.

A vadászati hatóság köteles a hivatásos vadász nyilvántartásba vételi eljárása során megvizsgálni, hogy az érintett személyi feltételei megfelelnek-e a Vtv. 50. § (2) bekezdésében, az a)-f) pontokban felsoroltaknak, valamint, hogy rendelkezik-e érvényes munkaszerződéssel, illetve a munkáltató által biztosított szolgálati felszereléssel és ruházattal.

A fentiekben megkíséreltem összefoglalni a Vtv. módosításának legfontosabb szempontjait azzal, hogy valamennyi részletkérdésre nem lehetett kitérni helyhiány miatt, illetve meghatározó lesz a minisztérium által elkészítendő végrehajtási rendelet, melynek tervezete sem ismert még jelen tájékoztató megírásakor.

Ez az írás megjelenik a Nimród Vadászújság januári számában is.

Dr. Székely István
az OMVK és az OMVV jogi képviselője

Vadászat

Vadászjegyváltás 2025/2025 évre

A digitális állampolgárság szerepe a vadászjegy érvényesítésében:

Published

on

Megszűnik az Ügyfélkapu

Az Országgyűlés a 2023. évi CIII törvény keretében elfogadta a digitális állampolgársági programot, amelynek elsődleges törekvése az állami szolgáltatások digitális térbe való költöztetése. A Vadászkamara online térben intézhető hatósági ügyeit is közvetlen befolyásolja a kormányzati rendszereket érintő változás.

Az ábra illusztráció. Forrás: Agro Jager News

Megszűnik az Ügyfélkapu, amely jelenleg az online vadászjegy érvényesítést és a vadászati engedély igényléséhez szükséges bejelentkezési felületet is biztosítja. A rendszert pont a vadászjegy érvényesítési dömping kezdetével, 2025. január 16-án vezetik ki, és ideiglenesen az Ügyfélkapu+ lesz használható helyette, de az is csak 2025. december 31-ig. Az Ügyfélkapu+ lényegében a kétlépcsős azonosítás bevezetése, ami a felületekre történő bejelentkezéshez egy megerősítést (QR-kód beolvasását vagy egy generált 6 jegyű kódot) kér az általunk választott háromféle hitelesítő alkalmazáson keresztül. Ennek beállítása csupán pár percet vesz igénybe, a felhasználó egy videóból is segítséget kaphat, amely elérhető ide kattintva.

A másik azonosítási lehetőség a Digitális Állampolgárság (DÁP) mobilalkalmazás, a jövőben kizárólag ezt az azonosítási módot tudjuk majd igénybe venni. Ez egy jóval összetettebb szolgáltatáscsomagot kínál, amelynek csupán egy eleme az e-azonosítás.

Az eSzemélyi igazolvánnyal rendelkezők kényelmesen, az applikáción keresztül is tudnak regisztrálni abban az esetben, ha az igazolványuk a személyigazolvány PIN kódjával aktiválásra került. Azok, akik 2021. június 23-a előtt kiállított okmánnyal rendelkeznek, a regisztrációt Kormányablakon keresztül tudják megtenni. Az ügyintézéshez külön ügymenetet biztosítanak: ha előzetesen letöltöttük az alkalmazást, az ügyintéző által kinyomtatott QR-kódot beolvasva tudjuk azonosítani magunkat a rendszerben, tehát maga az ügyintézés csak néhány percet vesz igénybe.

Az állami alkalmazás segítségével történő bejelentkezés során csupán QR-kód beolvasására van szükség, vagyis nem kell minden alkalommal megadnunk a felhasználónevünket és a jelszavunkat, majd pedig a külön applikációban generált hitelesítő kódot, mint az Ügyfélkapu+ esetében.

Jó tudni: egy mobileszköz csak egy profilt tud kezelni, és a DÁP mobilalkalmazást sem tudja az összes mobiltelefon használni (technikai feltételeknek megfelelő okos készülék kell hozzá). Érdemes tehát elsősorban a DÁP mobilapplikációt preferálni, hiszen hosszútávon az azonosítás ezen keresztül fog történni, és a bejelentkezés folyamata is egyszerűbb, mint az ideiglenes Ügyfélkapu+ esetében.

Az egyéb igénybe vehető szolgáltatásokról érdemes bővebben tájékozódni, azonban kiemelten fontos, hogy az új azonosítást a vadászoknak minél hamarabb célszerű megtenni annak érdekében, hogy a Vadászkamara által biztosított ügymenetek gördülékenységét – így elsősorban január 17-étől a vadászjegy érvényesítését – a kormányzati azonosítási szolgáltatások változása ne akassza meg.

Forrás: OMVK

KIADÓ egy 32 hektáros ipari terület Komádiban

Részletekért kattintson!

Van egy jó vadásztörténete, egy szép vadászélménye?
Küldje el az info@agrojager.hu címre

Agro Jager News

Hirdessen az Agro Jageren, Magyarország legnagyobb és legrégebbi vadászati portálján!
marketing@agrojager.hu
+36703309131

Tovább olvasom

Vadászat

Vadászjegy érvényesítés 2025/26

Vadászjegyet érvényesítés a 2025/2026 vadászati évre:

Published

on

Kedves Vadásztársak! Tájékoztatjuk Önöket, hogy a 2025/2026-os év vadászjegy kiadásának rendje az elmúlt évek tapasztalatai alapján módosul. Nem írunk ki időpontot a társaságoknak, hanem előre egyeztetett időpontban fogadjuk képviselőiket. Időpontot egyeztetni a kamara elérhetőségein: veszprem@omvk.hu, 88/422-298 lehet.

Fotó: Agro Jager News

Kérjük, hogy az aláírt, kitöltött biztosítási nyilatkozattal, adatlappal jöjjenek vadászjegyet érvényesíteni:

Sportvadász adategyeztetési lap
Hivatásos vadász adategyeztetési lap
Biztosítási nyilatkozat

A plasztik kártyát nem kell elhozni, de érdemes ellenőrizni, hogy megvan-e, pótlásra kamaránknál van lehetőség 12.500 Ft ellenében.

A vadászjegy ára nem változik: Vadászjegy: 25.000 Ft

Kamarai tagdíj:  4.000 Ft (a 70. életévet betöltött kamarai tagok mentesülnek)
Biztosítás 3.000 Ft
összesen: 32.000 Ft / 28.000 Ft

A Vadászjegy érvényesítése online is lehetséges, ennek menete: a https://ugyfelszolgalat.omvk.hu/ weboldal

A Belügyminisztérium igényeinek megfelelően Ügyfélkapu használata (ezt a fenti weblap automatikusan lehetővé teszi, csupán az ügyfélkapus felhasználónév és jelszó megadása szükséges. Fontos, hogy fizetés csak online – bankkártyával – történhet.

2025. január 16-ától megszűnik az ügyfélkapu, és ez az online vadászjegyérvényesítést is érinti! további segítség:

https://omvk.hu/hir/vadaszjegyvaltas-megszunik-az-ugyfelkapu

2025. január 01-tól 2025. február 28-ig egyénileg lehet a vadászjegyet érvényesíttetni a 2025/2026 vadászati évre.

Ügyfélfogadás ezen időszakban:

Hétfő-Csütörtök 8-15 óra,
Péntek 8-12 óra között

Kamarai honlapunkon naprakész információkat talál ügyfélfogadásunkról, rendezvényeinkről.

Üdvözlettel: A Veszprém Vármegyei Vadászkamara dolgozói

Forrás: Veszprém Vármegyei Vadászkamara

 

KIADÓ egy 32 hektáros ipari terület Komádiban

Részletekért kattintson!

Van egy jó vadásztörténete, egy szép vadászélménye?
Küldje el az info@agrojager.hu címre

Agro Jager News

Hirdessen az Agro Jageren, Magyarország legnagyobb és legrégebbi vadászati portálján!
marketing@agrojager.hu
+36703309131

Tovább olvasom

Vadászat

Kilőtték a svájci farkast

A Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Főügyészség sajtóközleménye:

Published

on

Az Encsi Járási Ügyészség természetkárosítás bűntette és más bűncselekmények miatt emelt vádat két férfival szemben. Az elkövetők 2023 áprilisában részt vettek a Svájcból hazánkba vándorolt, M237 -es jeladóval ellátott  farkas elpusztításában és tetemének eltüntetésében.

Fotó: Rendőrség

A vádirat szerint 2023. április 1-én, délután, a egyik férfi az akkor 10 éves fia felügyeletét a másik vádlottra bízta azért, hogy vadászni menjenek Hidasnémeti település környékére. A vadászat megkezdése előtt a férfi ideiglenes használatra átadta a gyermekének a vadászlőfegyverét. Tette mindezt annak ellenére, hogy tudomása volt arról, hogy a másik férfi – csakúgy, mint a gyermek – lőfegyvertartási engedéllyel nem rendelkezik.

A gyermek Hidasnémeti külterületén – miután a vádlott átengedte részére a lövés lehetőségét – lelőtte a 250.000 forint természetvédelmi értéket képviselő, fokozottan védett állatot, amit a kilövés helyszínén hagytak.

Miután az apa értesült a történtekről, részt vett az állat tetemének felkutatásában, majd az elpusztult farkasról a 1.337.600 forint értékű jeladót levágta, és azt a tetemmel együtt az általa használt gépkocsi csomagterébe helyezte. Röviddel ezután a férfi a jeladót a Hernád folyóba dobta, majd az elpusztult állatot  ismeretlen helyre szállította, amely azóta sem került elő.

A vádlott azzal, hogy a lőfegyverét használat céljából átadta részére, míg a másik férfi azzal, hogy a rábízott gyermek felügyeletére vonatkozó kötelességét súlyosan megszegte a kiskorú testi és erkölcsi fejlődését veszélyezette.

Az ügyészség a férfit természetkárosítás, lőfegyverrel visszaélés, kiskorú veszélyeztetése, valamint rongálás bűntettével, míg társát természetkárosítás és kiskorú veszélyeztetése bűntettével vádolja.

A gyermek életkorára tekintettel nem vonható felelősségre, az általa elkövetett cselekményért a vadászó vádlott közvetett tettesként felelhet.

Az ügyészség a jelenleg is bűnügyi felügyelet hatálya alatt álló vádlottakkal szemben börtönbüntetés és közügyektől eltiltás kiszabását indítványozta. Indítványt tett továbbá arra is, hogy a bíróság a vádlottakat határozott időre tiltsa el bármely olyan foglalkozástól, melynek keretében tizennyolcadik életévét be nem töltött személlyel kerülnének kapcsolatba, továbbá az apát vágleges hatállyal tiltsa el a vadászati foglalkozás gyakorlásától.

Forrás: Ügyészség

KIADÓ egy 32 hektáros ipari terület Komádiban

Részletekért kattintson!

Van egy jó vadásztörténete, egy szép vadászélménye?
Küldje el az info@agrojager.hu címre

Agro Jager News

Hirdessen az Agro Jageren, Magyarország legnagyobb és legrégebbi vadászati portálján!
marketing@agrojager.hu
+36703309131

Tovább olvasom